neděle 4. října 2009

Barborka a cesta "Johny Dawes"



Barborku zná kdekdo. Je to asi nejpříjemnější útočiště pro začínající lezce a milovníky rajbasů. Rád jsem s Barčou na necelý podzimní víkend zavítal právě sem a výjezd byl parádní. Tímto článkem bych se chtěl podělit pouze o dva různé tipy, jelikož obecné informace o zdejších cestách už jistě všichni znáte.

Tip na spaní. Když půjdete od Buchlova k Barborce, tak asi 100metrů vlevo od cesty na rozhraní lesa a paseky je parádní místo k táboření. Ve vhloubení zastíněném od paseky hustými křovisky se rozkládá hezký plácek s velkým ohništěm, totemem a dřevěnou deskou s názvem "40.míle".
Dále je ještě přímo u skal poměrně útulný bivak "vlepený" pod balvany po levé straně Hlavního sektoru.

Tip na lezení, který mám na srdci se týká vzniku nového vylezeného směru, (cesta či boulder - jak kdo chce) který vede z náhorní strany věže "Baba". Jsou zde známé a né moc oblíbené morfo dvojkrokovky "Nošovická" 9- a "Ležák" 8+. Nyní již také 8- směr vedoucí prvními kroky v "Nošovické" a poté pěknými kroky po oblinách uhýbá doleva a na vrchol. Sice bez borháku, ale myslím si, že je pěkné mít ve Chřibech i cesty, které mohou trochu pošimrat i přesto, že jsou celkem bezpečné. (a kor s bouldermatkou, kterou jsem ovšem neměl)
I přesto že crux není vysoko, tak jeho charakter mi připomněl jednu parádní boulder-cestu od malého-velkého Johnyho Dawese ve Stanage, kterou jsem lezl. Proto název "Johny Dawes" 8-.

Video z prvopřelezu je zde.
http://www.vimeo.com/6895869



Hrana 7+


Poustevník 6-

2 komentáře: