neděle 21. srpna 2011

Objevitelský výlet

Žďárské vrchy jsou velice vděčná lokalita na letní toulky přírodou spojené s lezením.
Tradiční rockotéka oddílu VHS nezklamala a k tomu jsem měl možnost nakouknout do neznámých vod zdejšího lezeckého revíru. Výsledek mně nadmíru potěšil.

V pátek hlásili padající trakaře a tak jsem vyrazili s Jíťou na obhlídku nové oblasti na Vysočině. Celou oblast objevil reprezentant Pavel Jonák, který v ní našel potenciál na uspokojení drytoolových choutek a kupodivu se ukázalo, že samotné volné lezení zde není vůbec špatné. Když pak ještě poctivě a pracně zkultivovali terén okolo (ohniště, terásky), tak nezbývá než smeknout helmu. Mnozí objevitelé nových oblastí by se měli inspirovat - ona kvalitní oblast se nepozná jen řadou lesklých jištění.

Vlevo převislá deska, za stomy skrytá neodjištěná plotna.
Asi nejzajímavějším sektorem je jížní část skály, kterou tvoří 15m převislá hladká skála protkaná jemnými spárkami a lištami. Uprostřed jsou tak 2 projekty kolem stupně 10-, vpravo pak dlouhá ubíhající hrana za 9-/9 (drytool M9-). Ve východní stěně najdete členité cesty horského charakteru od 5 do 7+. Rozmanité kouty, převísky nevypadají věru špatně.

Lehčí směry.
Je zde ještě mnoho volných směrů, takže po konzultaci s objevitelem oblasti, ještě nebudu zveřejňovat polohu a přístup. Ale co nevidět zde udělám sešnu s polezením, grilováním a bečkou. Dám klasicky dopředu vědět. Když už jsem zmínil Johnyho nemohl jsem si nevšimnou na jeho parádních stránkách objevenou novou oblast nedaleko Třebíče. http://www.paveljonak.com/index.php/component/content/article/5-ostatni/68-zprava-z-dravyho-podzimu



Prý je to ještě kvalitnější než ta, kterou jsem vyzdvihoval před rokem. Z fotek v odkazu výše je patrné, že valouny jsou zde opravdu prvotřídní. I na tuto oblast se těším, hrozinky jsou pravděpodobně vyzobané, tak doufám, že Pavel se uvolí k odtajnění místa. Dokonce vážně přemýšlím o tom, že bych zde letos na podzim provedl nějakou větší boulderovou rachotu dle stylu závodu Podparou, který pro Lokoťácké lezce organizuje Pikáč a Árny letos na Seníkách za 14dní.

Seníky, 6B+.


Jsem tam pozván, tak uvidíme jestli najdu čas a třebas vyplivnu nového boulderprůvodce oblasti "Nad studánkou". Díkybohu to zde lesníci vykáceli a tak zarůstající oblast přichází k životu a bude zde určitě stát za to v zimě zařádit na kamenech.
To by bylo prozatím vše, ať se práši mágo za kočárem. Čaj

7 komentářů:

  1. Jansý, není přece nad "civilizovanou" krajinu - vše vykácet a poklidit :) Hlavně aby tam byl stánek s pivem!!

    OdpovědětVymazat
  2. VHS rockotéka nikdy nezklame :o)

    OdpovědětVymazat
  3. merkuju jeden flek u trebice, kde sou takovyhle sutry, uz sem tam parkrat v minulosti byl a musim upozornit, ze jsem tam byl radne zjeban jakymsi "ochrancem prirody", nebudu rikat vic, bo to uz je pak snadne dohledat kde to je

    OdpovědětVymazat
  4. Oblast kolem Třebíče mám z boulderového hlediska již řádně zmapovanou, nevím o tom, že by dané kameny byly v nějaké chráněné zóně.čaj

    OdpovědětVymazat
  5. ok, myslel jsem na syenitove skaly kolem pocoucova

    OdpovědětVymazat
  6. jo byl jsem tam, bohužel není o co stát, je tam takový větší kámen ve svahu a jinak nic moc.čaj zkus bouldery u Dobré vody

    OdpovědětVymazat
  7. no, u toho Pocoucova (nejen tam) je Přírodní park Třebíčsko. Ale jestli kvůli tomu má kdo co prndat, to nevím. Jita

    OdpovědětVymazat