středa 10. srpna 2011

Prečín + průvodce

Chcalo a chcalo.

A tak nám pan Zákopčaník poradil, že na Slováču to bude jistě lepší, no a volba byla jasná. Tak nějak jsme se shodli s bertíkama a Loukou, že lepší než čórky z auta, placený kemp a plno lidí na Sůlově, tak to se raději utáboříme v krásném prostředí Predhorie. Opravdu je zde pěkně - nová posezení u ohně, pitní voda a klid nám věru prospěl. Mně však nepotěšil družný "čobolák", co do nás začal u ohně kropit panáky finské vodky ("jakápak borovička ty kokso, si kokot?") a já byl takzvaný odkládač nedopitých kousků, což mě další den při lezení zle ztrestalo.


Kanec prubíř při svačince:)

Cíl byl Prečín - prý dirky, slepenec a pěkné lezení kousek od Sůlova a jiných známějších oblastí. Když si zvyknete na kousavé dírky a občas nějaký ten ušláplý kamínek, tak zde můžete pěkně zařádit. Je zde kolem 122cest, lehčích kousků(31), hojně cest v sedmém (37)a osmém stupni(46), pár devítek (20) a jedno 8a.


A dřímka po svačince:)

V 10 sektorech jsme si vybrali na rozlez Jeruzalém a zde mohu doporučit příjemné madélkové "Nanebovstupenie" 6 a podél nevýrazné hrany "Dvanact apoštolov" 7-.


Velká stěna je vostře nabitá těžšími písemkami: Na OS lezitelná je asi "Itálie"8. V cestě "Kde ťa vedú" 9- Ondra napadal tak 25m tlam a nadával jak Švihy v morfo krocích. No asi to nebude úplně lalá. To "5000-ka" 8+/9- je ovela lezitelnější - pro mě to byla asi nejpěknější cesta výjezdu.


"Kde ťa vedů 9-" ještě před půlkou v lehčí části stěny.

Díky průvodci z Slovenské skály 1. z roku 2000, který je úplně nahovno, jsme podle špatně nakreslených směrů tápali jak chachrně a nacvičovali 9-, která se nakonec ukázalo býti "Falco" 8-/8 :D což mě velice pobavilo, ale Peťi tu předčasnou radost už niko nevezme.


9- za 8-/8??

Nakonec mě štípla vosa do nohy a k tomu třešnička na dortu "Diretisima" 8 na prečínské Ihle mě vytrestala bolavými jednoa dvojprdami, že jsem plakal při lezení jak sirotek na mši svaté. Naštěstí vážně pěkný "Variopaint" 7 mi zvedl náladu a tak jsem si s radostí sundal dvě klíšťata a vyrazil poslouchat do auta mou oblíbenou skupinu Asonance. Zřízený jak servírky po šichtě v Podnebí usrkával teplé pivko za rytmu démonických vokálů a čekal na kamarády.


Další sektory...

Btw: Nepochopil jsem hnusotu cesty"Bláznivý krokko" 9, "Hranu 1524, která snad ani nevede po hraně a jiné tipytriky milión. Snad příště až do toho nalezu, prozřu. K tomu aby jste mohli lépe tápat mezi sektory (probádali jsme s bídou 3 z 10), mám tu nafocené doplňky k cestám z vrcholové knížky na Ihle. Čaj


4 komentáře:

  1. Skotačit se dá i v místním kultůráku, asi působivější, než celý prečínský lezení;-) Willhem

    OdpovědětVymazat
  2. Takto sa rúhať! Že Ťa huba nebolí... >:/

    OdpovědětVymazat
  3. To jsi jenom špatně pochopil. Lezení je tam příjemný, ale nic tě nepřekvapí, něco jako na PodNebí. Ovšem ten kultůrák, to bylo něco jedinečnýho, asi jako návštěva Viery s Asuem... Willhem

    OdpovědětVymazat
  4. Aspoň tie názvy poprosím po slovensky :-) "Dvanásť apoštolov", "Nanebovstúpenie" :-)

    OdpovědětVymazat